Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Styrk din mødeledelse – og skab bedre samarbejde omkring børn og unge med særlige udfordringer

Hvordan skaber vi samarbejde, når mange aktører er involveret – og sagen er kompleks? Få konkrete redskaber til at lede møder, der skaber klarhed, retning og fælles ansvar omkring børn og unge i mistrivsel.

Praktiske informationer

Tid: 18. november 2025 kl. 9.00-15.00

Sted: Basen Videnscenter, Strandboulevarden 122, 2. tv, 2100 Kbh.

Pris: 2.500 kr.

Tilmelding: Senest den 11. november 2025

Målgruppe:  Fagpersoner, der arbejder med andre menneskers udvikling

Om kurset

Kursus og workshop for fagpersoner i skole, social- og behandlingsområdet

Som fagperson arbejder du med komplekse sager, hvor samarbejdet mellem mange aktører – forældre, kolleger, ledelse og eksterne samarbejdspartnere – er afgørende for barnets eller den unges trivsel. Men alt for ofte bliver møder præget af uklarhed, modstridende dagsordener og manglende fælles retning.

Dette kursus er for dig, der vil gøre møderne til et aktiv i stedet for en udfordring.

Hvad får jeg med mig fra kurset?

  • Konkrete redskaber til at planlægge, strukturere og lede møder, så de bliver effektive og meningsfulde – også når der er uenighed.
  • Viden om mentalisering, så du bedre kan forstå og håndtere de følelser og perspektiver, der er i spil hos mødedeltagere.
  • En enkel skabelon til dagsorden og referat, der skaber overblik og fremdrift.
    Træning i at positionere dig som mødeleder, så du kan skabe tryghed og retning – uden at tage styring fra andre.
  • Indsigt i forskellen på vilde og tamme problemer, og hvordan du tilpasser din mødeledelse derefter.
  • Refleksion og casearbejde, hvor du får mulighed for at afprøve og forankre det, du lærer.


Kurset er for dig, der:

  • Oplever at møder ofte trækker ud uden at føre til klare beslutninger.
  • Står i sager med høj kompleksitet og mange aktører.
  • Ønsker at styrke samarbejdet og mindske konfliktniveauet.
  • Har brug for enkle, anvendelige værktøjer, du kan tage i brug med det samme.

 

Målgruppe

Kurset henvender sig til fagprofessionelle, der arbejder med andre menneskers udvikling, udfordringer og bekymringer. Det er relevant for pædagoger, lærere, psykologer, terapeuter, socialrådgivere, konsulenter og andre, der ønsker at få teoretisk viden og praktiske værktøjer til god mødeledelse og samarbejde. 

Pris og tilmelding

DKKR 2.500,- alt inkl.

Strandbouldevarden 122
2100 København Ø
Danmark

Tlf.: +45 39 29 67 67
Mail: kursus@basen.dk

HAR DU SPØRGSMÅL TIL KURSET?

Kontakt

Gitte Lai Højmose

Koordinator af Videnscenteret

Brochurer om Basens elever der ligger i en stak.

Mød dem, det handler om

I denne brochure deler vi personlige fortællinger og cases fra elever på Basen – om mod, udvikling og fællesskab, når livet gør ondt. Læs med og få indblik i hverdagen på vores skoler.

Supervision og rådgivning af fagpersonale

Har I brug for nye perspektiver? Vi tilbyder supervision og rådgivning, der styrker fagligheden og skaber ro i det pædagogiske rum.

Jacob Emil Licht, psykolog og VISO-specialist på Basen.

MØD UNDERVISEREN

Jacob Licht

Autoriseret psykolog & VISO-specialist

Jacob har 10 års erfaring fra både almen- og specialområdet. Han har arbejdet med komplekse børnesager i kommunalt regi og på dagbehandlings-tilbud, hvor han bringer en bred værktøjs-kasse i spil – altid tilpasset opgaven og menneskene omkring den. 

Hans ekspertise spænder over formidling, supervision, psykologiske vurderinger og rådgivning. Han brænder for at skabe kurser, der giver fagpersoner konkrete handle-muligheder i arbejdet med børn og unge. 

MØD UNDERVISEREN

Marie Falck Hansen

Autoriseret psykolog & VISO-specialist

Marie har 15 års erfaring fra både børne-, unge- og voksenområdet samt med udredning og behandling af særligt sårbare børn og unge. Hun har arbejdet med inklusion i almenområdet, terapeutiske forløb med unge med komorbide lidelser og i dagbehandlingsområdet. 

Marie er en erfaren formidler til andre faggrupper, både gennem undervisning og supervision. Hun arbejder med udgangspunkt i en bred teoretisk referenceramme, og formidler sin viden, så den omsættes til konkrete indsatser, der kan anvendes i kursusdeltagerens egen praksis.