Supervision og rådgivning af fagpersonale
Har I brug for nye perspektiver? Vi tilbyder supervision og rådgivning, der styrker fagligheden og skaber ro i det pædagogiske rum.
Praktiske informationer
Tid: 24. oktober 2025 kl. 9.00-12.00
Sted: Basen Videnscenter, Strandboulevarden 122, 2. tv, 2100 Kbh.
Pris: 1.450 kr.
Tilmelding: Senest den 19. oktober 2025
Målgruppe: Fagpersoner, der arbejder med børn og unge
På dette kursus vil du få en grundlæggende viden om forældreforskning i et udviklingspsykologisk perspektiv og strategier til professionel håndtering af markante forældre.
Vi dykker ned i Rikke Yde Tordrups definition af markante forældre, hvor markante forældre beskrives som forældre, der markerer sig på måder, der kan gøre professionelle usikre, og hvilke effekter dette kan have for skole-hjem-samarbejdet. Vi gennemgår forskning omkring forældrestile, klassiske ”forældrefælder” og går på opdagelse i ”markante forældres” intentioner og handlemåder.
Kurset tilbyder ligeledes hands-on værktøjer til udvikling af et godt samarbejde med de markante forældre og konflikthåndtering, når samarbejdet går i hårdknude.
Kurset henvender sig til fagpersoner, der arbejder med børn og unge – fx lærere, pædagoger, psykologer, rådgivere og ledere – og som ønsker viden og værktøjer til at styrke samarbejdet med forældre, der kan være særligt tydelige, engagerede eller udfordrende i kontakten.
DKKR 1.450,- alt inkl.
Har I brug for nye perspektiver? Vi tilbyder supervision og rådgivning, der styrker fagligheden og skaber ro i det pædagogiske rum.
MØD UNDERVISEREN
Autoriseret psykolog
Lotte er autoriseret psykolog med seks års erfaring inden for børne- og ungeområdet. Hun har solid erfaring med både udredning og behandling af psykisk sårbare børn og unge samt med rådgivning af forældre og fagpersoner. Lotte har særlig ekspertise inden for specialområdet og arbejder med stor faglig indsigt og praksisnær tilgang.
Derudover underviser Lotte som ekstern lektor på Københavns Universitet i social-, udviklings- og integrationspsykologi. I sin undervisning lægger hun vægt på, at den formidlede viden kan omsættes direkte til konkrete handlinger i kursusdeltagernes hverdag.